Budućnost kupovine: Šta su platforme za POS finansiranje?

Razvoj proizvoda 26. apr. 2022

Navike potrošača se menjaju. Porastom kupovine na internetu – mora doći i do promena u načinima plaćanja. Šta to znači za fintech industriju?

Kupovina na odloženo plaćanje nije nikakva novost: kupovina na rate, dizanje kredita, kupovina kreditnom karticom, plaćanje čekovima – svi su u nekom momentu kupili nešto na ovaj način.

Ali, jedna stvar koja se primećuje poslednjih godina, pogotovo među mlađim generacijama, jeste izbegavanje korišćenja kreditnih kartica i porast kupovine po principu “kupi sad, plati kasnije” ili BNPL – Buy now, pay later.

Koja je razlika?

BNPL čini online kupovinu ili kupovinu u radnjama (na licu mesta) jednostavnijom – rate se lakše otplaćuju i često su beskamatne, ili imaju jako malu kamatu.

Posebno su korisne za ljude kojima je teško da dobiju kredit, kao što su mladi kojima se teško odobrava prvi kredit jer nemaju nikakvu istoriju u kreditnom birou. Na ovaj način, kupci mogu odmah da obave kupovinu, bez straha da će naštetiti njihovom kućnom budžetu. I pored toga, imaju kontrolu nad time koliko i kada će plaćati.

Baš zbog toga, POS financing  je postala jedna od najpopularnijih oblasti u fintech-u u koju je u samo poslednjih 6 meseci investirano više od 500.000.000 dolara.

Jedna od kompanija koja razvija platformu za POS finansiranje je upravo Leanpay – startap koji omogućava korisnicima da na licu mesta dobiju pozajmice za određenu kupovinu od strane prodavaca, koje vraćaju na više mesečnih rata.

Leanpay čini multidisciplinarni tim profesionalaca iz oblasti trgovine, bankarstva i razvoja fintech softvera. Uspešno posluju na tržištu Slovenije i Hrvatske, a u toku 2022. godine, planiraju da se prošire na još dva tržišta.

Zašto su platforme za POS finansiranje neophodne?

Pored činjenice da sve veći broj korisnika naginje ka BNPL načinu kupovine – što znači da su neophodne da bi prodavci ostali konkuretni na tržištu, POS platforme pojednostavljuju ceo proces, kako za kupce, tako i za prodavce.

Iz perspektive kupca, proces je uveliko olakšan samim tim što se sve odvija unutar platforme. Kupci sami biraju visinu i brzinu otplate, biranjem broja i iznosa rata.

Na primer, kupci preko Leanpay platforme mogu da izaberu da li im je cilj da otplate svoju kupovinu brzo (u roku od 3 meseca) ili da im rate budu što niže (otplata kupovine u roku od 48 meseci). Ukoliko ispunjavaju sve uslove, dobijaju odobrenje za kupovinu na licu mesta.

Na ovaj način kupcima je olakšana odluka oko većih kupovina, jer im daje slobodu da sami, prema svojim mogućnostima, izaberu način otplaćivanja koji njima odgovara.

Samim tim, benefite ovog načina kupovine vide i prodavci – više opcija za plaćanje, znači i porast u prodaji, ali i bolje korisničko iskustvo.

Međutim, najveći benefit end-to-end POS platformi za prodavce i finansijske institucije je to što imaju gotovo rešenje za plaćanje – ne moraju da razvijaju svoje.

Šta sve treba da sadrži jedna POS platforma?

Da bismo bolje razumeli šta jedna POS platforma podrazumeva, pojasnićemo na primeru Leanpay-a.

Leanpay platforma omogućava automatsko povezivanje kupca (korisnika) i prodavca (vendora) pri kupovini na rate (online ili u radnji).

Ključni entiteti u ovom procesu kupovine na rate jesu: kupac (korisnik), prodavac (vendor) i Leanpay platforma. Specifični segmenti Leanpay platforme omogućavaju pomenutim entitetima da komuniciraju i ostvare saradnju.

Segment koji se odnosi na kupce jeste web klijentska aplikacija (Angular), u kojoj korisnik može da prati svoje kredite, trenutno ukupno zaduženje, dokumentaciju, notifikacije, kao i da ima uvid u svoj profil u celini.

Web aplikacija za vendore (Angular) i tehnička integracija (npr.  server to server integracija) sa Leanpay platformom je deo Leanpay platforme koji omogućava prodavcu da prati sve svoje ostvarene prodaje na rate, sa celoukupnom analitikom.

Ova aplikacija takođe omogućava vendorima koji nemaju online shop da omoguće kupcima kupovinu preko Leanpay platforme, odnosno, da potencijalnim kupcima na licu mesta, u samom prodajnom objektu, kreiraju ponudu kupovine na rate.

Novo tržište – novi izazovi

Nakon ostvarenog uspeha na slovenskom tržištu, Leanpay je prošle godine proširio svoje operacije u Hrvatskoj, a ove godine dolaze na red i Rumunija i Mađarska.

Razvoj POS platformi je izazovan sa više različitih aspekta, gde je jedan od njih prilagođavanje platforme različitim tržištima. Iako mnogi misle da su sva tržišta Evropske unije ista – istina je potpuno drugačija.

Svako tržište ima svoje osobenosti, koje se ne ogledaju samo u navikama potrošača, već i u regulativi, koja nije potpuno usklađena.

Cilj Leanpay-a je da na svim tržištima pruže istu osnovnu vrednost – najbolje korisničko iskustvo za korisnike.

Šta to podrazumeva?

Korisničko iskustvo u okviru POS platforme se ne završava samo u okviru interakcije korisnika sa aplikacijom (da aplikacija bude logična i jednostavna za korišćenje), već podrazumeva ceo životni ciklus aplikacije.

Od trenutka kada korisnik čuje za Leanpay, preko samog trenutka kupovine, identifikacije (KYC-a), isporuke robe i, naravno, plaćanja rata – svaki korak je bitan.

Isto tako je neophodno da konstantno rade na razvijanju potrebnih API-ja i unapređenju e-commerce plug-in-ova kako bi ostvarili što jednostavniju integraciju sa partnerima na tržištu koji koriste njihova rešenja.

Fintech – prati trendove ili kreira nove?

Razvoj POS platformi je samo mali deo promena koje će uslediti daljem razvojem različitih fintech rešenja. Iako već sada vidimo velike promene u tome kako upravljamo svojim novcem – dolaskom blockchain-a i kriptovaluta, promene tek počinju.

Ono što je sigurno je da korisnici sve više cene svoju, novostečenu, slobodu pri upravljanju svojim finansijama. Inovacije u fintech-u to omogućavaju, a u kom pravcu će se inovacije dalje odvijati i kako će ih prodavci i kupci usvajati ćemo tek da vidimo.

Interesuje te fintech i želiš da radiš na rešenjima koji će oblikovati budućnost kupovine? Pogledaj aktivne Leanpay oglase na Joberty i prijavi se već danas!

Tagovi

Leanpay

Leanpay je fintech startup sa kancelarijom u Beogradu koji razvija svoj Buy Now, Pay Later proizvod, dostupan u Sloveniji i Hrvatskoj, dok u 2022. planiraju proširenje na tržište Rumunije i Mađarske.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.