Šta radi QA inženjer u gejmingu?

27. dec. 2022

Da li se i kako razlikuje uloga QA inženjera u gejming industriji u odnosu na industriju razvoja softvera? Šta ona podrazumeva u gejmingu i da li je moguće automatizovati video igre?

Koji su svakodnevni izazovi QA inženjera i kako mogu da se prevaziđu razvojem i korišćenjem različitih alata?

Ukoliko te interesuju odgovori na ova pitanja, imaš strast prema video igrama i zainteresovan si za posao QA inženjera, nastavi sa čitanjem. U tekstu koji sledi bavili smo se upravo ulogom QA inženjera u gejmingu.

Da dobijemo što verodostojnije informacije sa terena, pomogla nam je ekipa iz Nordeusa, vodeće gejming kompanije u Srbiji čije igre igraju milioni korisnika širom sveta, a kroz rolu nas vodi Mladen Mladenović, QA inženjer u ovoj kompaniji.

Šta je uloga QA inženjera?

Kao što i samo ime kaže, glavna uloga QA inženjera jeste da obezbedi visok kvalitet proizvoda na kom radi. U prošlosti, ona je u razvoju softvera bila vezana isključivo za sam kraj procesa, odnosno za poslednju fazu razvoja.

U Nordeusu, međutim, kaže nam Mladen, QA inženjeri ne samo da su uključeni, već i aktivno učestvuju u svim fazama razvoja igara sa ciljem poboljšanja kvaliteta u svakoj fazi proizvoda- od same ideje do njene implementacije.

Bez obzira da li se radi o razvoju nove funkcije u postojećoj igri ili objavljivanje nove igre, QA inženjeri su prisutni od prvog dana- od generisanja same ideje do trenutka kada ona dospe u ruke miliona naših igrača širom sveta.

Za posao QA inženjera uvek se  vezuje i reč testiranje. Kako se kroz vreme menjao ceo proces razvoja softvera, kao i uloge u njemu, tako se menjao i udeo ostalih uloga u timu u procesu testiranja.

Iako QA inženjeri upravljaju procesom testiranja unutar tima, u Nordeusu testiranje sprovode svi članovi tima koji rade na igri, a uloga QA inženjera je da utiče na način na koji ostali članovi tima razmišljaju o kvalitetu kako svog rada tako i proizvoda i to tako što će im obezbediti adekvatne alate, razvojna okruženja i znanje kako se oni koriste - objašnjava nam Mladen.

QA inženjeri mentorišu druge članove tima da testiraju svoj kod i isporuče proizvode, u ovom slučaju igre, najvišeg kvaliteta. Iz tog razloga pored QA inženjera i gejm developera koji blisko sarađuju, u proces testiranja uključeni su i grafički dizajneri, gejm dizajneri, produkt menadžeri kao i sve ostale uloge u sklopu tima za razvoj igre - ističe Mladen.

Rad na alatima i okruženjima za testiranje omogućio je da proces testiranja bude brz, a uključivanje celog tima u svim fazama razvoja omogućio im je da sam proces testiranja bude i izuzetno efikasan.

Da li je moguće automatizovati testiranje video igara?

Kako bismo dodatno pokazali razlike između QA inženjera u gejming industriji u odnosu na ostale industrije koje se bave razvojem softvera, osvrnućemo se na automatizaciju.

Velika šarenolikost grafike i grafičkih komponenti, kompleksna interakcija sa igrom krajnjih korisnika, raznolikost situacija u kojim igra može da se nađe, su samo neki od razloga zašto je automatizacija testiranja video igara kompleksnija od automatizacije testiranja ostalih softvera.

Razvoj video igara je multidisciplinarni proces, i zahteva kombinaciju vizuelne umetnosti, dizajna, muzike i mnogih drugih oblasti, ipak su one na kraju i softverski proizvod. Samim tim, ako je moguća automatizacija testiranja softvera, onda je moguće i automatizovati testiranje video igara - pojašnjava Mladen.

QA, kako dodaje, donosi dodatnu dimenziju rešavanju problema -  osim što rešava probleme, zadatak QA inženjera je da ih uoče pre nego što se oni dese. Kako se to postiže?

Postoji mnogo načina, a na konkretnim primerima igrica koje razvija Nordeus, a slikovito nam ih predstavlja Mladen, videćemo u nastavku one koji se bave polu-automatskim alatima kao i automatizacijom testiranja video igara.

U Nordeusu, većinu vremena u automatizaciji testiranja posvećujemo razvoju alata kako bismo ubrzali sam proces testiranja nevezano za to da li je taj proces automatizovan ili se izvršava manuelno.

Mladen Mladenović, QA inženjer, Nordeus

Kako izgleda testiranje igre HEROIC:MAGIC DUEL?

QA inženjeri u Nordeusu razvili su alat pomoću kog se sa računara šalje komanda koja se izvršava na igri instaliranoj na uređaju. Pretpostavimo da želi da se testira ponašanje različitih karata u igri na ovom primeru. Na početku video klipa koji dostavljamo ispod, vidimo da su sve karte zaključane. Nakon što se komanda pozove i izvrši, sve karte postaju otključane. Time smo dobili da osoba koja testira, umesto da igra igru satima i otključava kartu po kartu, pozivanjem date komande to dobija odmah. Za to je zaslužan polu-automatski alat. Kako to izgleda u praksi pogledaj na videu ovde.

Kako izgleda automatizacija “testiranja” u igri TOP ELEVEN-BE A FOOTBALL MANAGER?

Prvo, aplikacija se automatski instalira na više mobilnih uređaja. Nakon toga, pokreću se automatski testovi. U videu  koji dostavljamo ispod možemo videti kako automatizovan sistem simulira korisnika koji pomera igrače svog tima na terenu. Posle svake promene pozicije igrača uzima se trenutna slika sa uređaja i poredi se sa referentnom slikom postavljenom od strane QA inženjera. Ako postoji bilo kakva razlika između te dve slike, to se automatski prijavljuje developerima.

Na ovaj način, QA inženjeri na igrici Top Eleven, ne moraju ručno da prolaze kroz grafičke promene u svim delovima igre. Bilo kakva novonastala vizuelna promena će biti automatski uhvaćena i prijavljena.

Slika koju vidimo predstavlja testiranje ekrana Prodavnica u igri. U gornjem levom uglu možemo videti referentnu sliku, odnosno vidimo šta sistem očekuje da će se pojaviti u igri na datom ekranu prilikom testiranja. U gornjem desnom uglu vidimo kako taj ekran izgleda u verziji aplikacije koja se testira. Na donjim slikama primećujemo da je razlika između referentne i novonastale slike, obojena crvenom bojom. Zaključujemo da je problem to što se dugme “GET” nije učitalo na adekvatan način.

Ovo dugme se pojavljuje na mnogim različitim mestima unutar igre. Manuelno testiranje svih ovih komponenti bi oduzelo previše vremena, te zahvaljujući automatskim testovima sada mogu lako da nađu ovaj i slične probleme na brz način dok se QA inženjer bavi nekim drugim aktivnostima. Kako to izgleda u praksi pogledaj na videu ovde.

Kao što vidimo iz prethodnih primera, automatizacija testiranja video igara predstavlja izazov i donosi sa sobom razne probleme u poređenju sa ostatkom industrije koja se bavi razvojem softvera.

Ipak, naglašava i Mladen, automatizacija testiranja video igara je apsolutno moguća i poluautomatski alati, pored toga što olakšavaju testiranje na dnevnom nivou, uveliko učestvuju i u potpuno automatizovanom sistemu.

Zvuči zanimljivo? Ako još bliže želiš da se upoznaš sa svakodnevicom i ulogom QA inženjera u gejmingu pogledaj i ovaj video Nordeusa.

Trenutno kompanija traga za Junior softver QA inženjerom koji će im pomoći da milionima igrača pruže najbolja iskustva fudbala na mobilnom telefonu kroz njihove igre. Ako želiš da učestvuješ u svim fazama razvoja igre sa ciljem poboljšanja kvaliteta u svim fazama razvoja pregledaj na Joberty-ju otvorene pozicije koje nude.

Nordeus

Vođeni strašću i kreativnošću multikulturalnog tima od 180 zaposlenih zajedno pravimo igre koje donose radost pobede milionima igrača.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.