Regrutacija tima vs. regrutacija kandidata – Isti proces ili ne?

HR 14. dec. 2021

Sam proces regrutacije novih zaposlenih je već sam po sebi izazovan – kako ga sprovesti kada zapošljavaš ceo tim, a ne samo jednog kandidata?

Naizgled, taj proces je sličan – ali samo naizgled. Zaposliti ljude na pet pozicija je jedna priča, zaposliti ljude na 20+ pozicija, pa… Skroz drugačija. Još ako je u pitanju zapošljavanje skroz novog tima unutar kompanije, zadatak se dodatno komplikuje.

U protekle dve godine svedoci smo promena ponašanja kupaca – sve više stvari se odvija online, dolazi do porasta online kupovine, samim tim je logično da će se i digitalne prodavnice (e-shopovi) razvijati zajedno sa potrošačima.

Zbog toga, Tehnomanija pokreće eCommerce (r)evoluciju u 2022. godini. Što za njih znači formiranje novog eCommerce tima – otvaranje 20+ pozicija koje treba da se popune pored 40+ već postojećih pozicija koje su raspoređene na tri web shopa: Tehnomaniju, WinWin i Emmi.

Kao što smo već rekli, pri zapošljavanju celog novog tima, suočićeš se sa izazovima na koje nisi morala ni da pomisliš pri zapošljavanju manjeg broja kandidata.

Koji su to izazovi, i kako ih rešiti? Pročitaj u nastavku.

Održavanje dobrog imidža firme

Da bi se oformio skroz novi tim u okviru jedne kompanije, transparentnost pri zapošljavanju mora da bude na visokom nivou. Zašto?

Poslednja stvar koju želiš za svoju kompaniju je da kandidati steknu utisak da je veliki broj otvorenih pozicija nastao zbog masovnog otpuštanja ljudi – što, bez dodatnih informacija, može da bude prva misao kandidata koji vidi toliko otvorenih pozicija u jednoj kompaniji.

Obično postavljanje oglasa i izlistavanje juniorskih, mediorskih i seniorskih pozicija nije dovoljno. Potreban je drugačiji pristup – koji?

  1. Odžavajte employer branding profile – kandidatima je sada bitnije nego ikada u kakav kolektiv dolaze
  2. Iskomunicirajte da otvarate novi tim unutar kompanije – skrenite pažnju da veliki broj otvorenih pozicija nije rezultat masovnih otkaza
  3. Oglase za nove pozicije delite na relevantnim platformama za zapošljavanje – u Tehnomanijinom slučaju, Joberty platforma je najrelevatnija jer su otvorene pozicije vezane za eComm i Tech zajednicu

Struktura tima i pažljiv odabir pozicija koje su vam potrebne

Pre nego što uopšte počneš sa formiranjem novog tima – ti i osoba koja će biti zadužena za taj tim treba zajedno da izmapirate ceo proces zapošljavanja.

Jasno definisane uloge u timu su pola uspeha tog tima.

Naravno, uloge će se menjati kako se tim bude razvijao – ali za početak morate odrediti koje su najbitnije pozicije koje moraju da se popune i kako će one sarađivati.

Pošto Tehnomanija planira da napravi eCommerce (r)evoluciju, njihov HR tim je odlučio da napravi i poseban proces regrutacije za ove potrebe.

Kako su to postigli?

Formiranjem tima i pozicija koje će pratiti segmentaciju eCommerce procesa – formiranjem pozicija prema tome koje su ekspertize potrebne u različitim delovima razvoja jednog eCommerce shopa.

Kako već imaju razvijene eComm shopove – sledeće šta je potrebno za brzu ekspanziju eCommerca su razne pozicije u marketing timu. A kako ekspanziju eCommerce-a prati i razvoj marketplace platforme od samog početka – to podrazumeva selekciju kandidata sa sličnim setom skilova kao za eComm, samo sa malo više ekspertize i inovativnosti.

To uključuje da i ti kao član HR tima moraš da znaš koje ekspertize koji deo posla zahteva i koliko jedan zaposleni može da pokrije, a da njegov kvalitet rada bude na najvišem nivou.

Iako, na primer, većina Frontend programera zna osnove UX/UI dizajna, kako bi dali svoj maksimum oni moraju da rade zajedno sa osobom koja će u potpunosti biti fokusirana na UX/UI sajta – dizajnerom. Opet, da bi UX/UI dizajner tačno znao kako treba da izdizajnira stranicu, radi zajedno sa UX/UI istraživačem. On na osnovu svojih istraživanja daje instrukcije dizajeneru kako da sajt bude što funkcionalniji, a ne samo lep na oko.

Ovakvom granulacijom pozicija postižeš da svaki zaposleni ima dovoljno prostora da bude ekspert u svojoj oblasti i da daje svoj maksimum.

Dakle, nije dovoljno da samo napišete da tražite SEO eksperta – već eksperta za određenu oblast kao što je “Keyword researcher” ili “Backlink specialist”.

Nije dovoljno napisati da tražite PPC marketing specijalistu – već Performance marketing specijalistu, Google Ads specijalistu i Facebook Ads specijalistu.

Što tačnije opišete uloge koje su vam potrebne u timu, sam proces regrutacije će ići mnogo brže, čime se i trošak zapošljavanja novih ljudi smanjuje.

Osmišljavanje efektnog procesa reguratacije

Kako bi lakše probrala kvalitetne prijave (jer će ih sigurno biti puno), neophodno je da sam proces regrutacije bude efikasan. Kako to postići?

1. Ulazni kvizovi znanja

Umesto običnog oglasa gde su izlistane kvalifikacije koje kandidat treba da poseduje, kao i zaduženja – efikasniji pristup je kreiranje ulaznog kviza znanja sa spcifičnim pitanjama koja bi mogao da zna samo kandidat koji je zaista kvalifikovan za tu poziciju.

U Tehnomanijinom slučaju to je test poznavanja termina iz eCommerce poslovanja. Kako su ga koncipirali?

U testu su pobrojali termine koji su nekome više poznati, nekome manje – u zavisnosti od senioriteta kandidata.

Na primer, neko ko je Senior u eCommercu će znati i da objasni taj termin i kakva mu je primena. Medior će poznavati većinu pojmova, a Junior samo određene termine.

To ne znači da će HR tim isključivati kandidate koji nemaju iskustva u toj oblasti – uvek ima sjajnih kandidata koji hoće da pređu u novu oblast i tu se razvijaju.

Ovom tehnikom čine sam proces selekcije i razvrstavanja kandidata bržim i jednostavnijim – što je ključno pri zapošljavanju velikog broja kandidata.

Dakle, test je samo alat za brže procesuiranje prijavljenih kandidata, ali ne i automatska odbijenica za kandidate koji imaju manje iskustva u eComm oblasti.

2. Pažljiv odabir kanala za regrutaciju

Kandidate treba da tražiš na platforamama gde se kreću kandidati koji vam trebaju. Na primer, ako su vam neophodni pisci za blog – tražićete ih na platformama koje zapošljavaju pisce, dizajnere na platformama koje zapošljavaju dizajnere. Ako tražite Frontend developere, postavićete oglas na Joberty sekciju koja je posvećena samo Frontend poslovima. Kvalitetni kandidati znaju gde se dele najkvalitetniji poslovi.

Kako Tehnomanija zapošljava ceo eCommerce tim, logično je bilo da traže kandidate na platformi gde se okupljaju IT stručnjaci, kao što je Joberty.

Koji su sledeći koraci?

Upoznavanje kandidata, procena njihovih kvalifikacija i – ako sve dobro prođe, uživanje u timskom radu koji sledi.

A za Tehnomaniju? Pratite pozicije na Jobertyu. :)

Kada se pokriju marketinške aktivnosti koje su neophodne za ekspanziju eCommerca u Srbiji, sledi unapređenje trenutnih e-shopova – što znači otvaranje novih pozicija kao što su backend i frontend developeri, scrum masteri i projekt menadžeri.

Ako želiš da budeš deo eCommerce (r)evolucije i radiš u timu koji ima inovativan pristup radu, pogledaj otvorene pozicije i dokaži svoju ekspertizu u eCommerce industiji već danas!

Tagovi

Tehnomanija

Tehnomanija je jedan od lidera na tržištu Srbije u oblasti trgovine na malo električnim i elektronskim uređajima za domaćinstvo.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.