Kako na pravi način podržati ideje zaposlenih?

Employer Branding 5. jul 2022

Kada kažemo “vreme na poslu”, bilo da još radiš remote ili odlaziš u office, obično mislimo na radne zadatke, sedenje za računarom, rokove i odsustvo fizičke aktivnosti, a vrlo često i nedostatak komunikacije sa kolegama. Sve navedeno ponekad može biti izvor stresa.

Poznato ti je? Sigurno, jer svi smo se bar jednom našli u sličnoj situaciji.

Neki među nama su ipak, manje spremni i nedovoljno motivisani da se pokrenu i osmisle aktivnosti kako bi dodatno relaksirali um i telo.

A šta kada sve to možeš da imaš na poslu? Ovde ne mislimo na vannastavne aktivnosti organizovane od strane same kompanije, kao deo benefit paketa, već na aktivnosti inicirane sa tvoje ili od strane tvojih “drugara iz klupe”?

Engagement zaposlenih

Trkački klub unutar firme, ples, učenje stranog jezika (a da nije poslovni engleski), kurs kuvanja ili game night? Možda imaš i neki poseban hobi ili interesovanje za koje bi voleo da čuješ da deli još neko od tvojih kolega?

Da se u IT kompanijama ne vrti sve oko taskova i rokova, postalo je jasno sa različitim work-balance inicijativama na kojima kompanije poslednjih godina insistiraju u nameri da dodatno motivišu zaposlene, zadrže ili privuku talente.

Sve veći broj njih ideje za nove aktivnosti koje će pokrenuti i okupiti cele timove, prepušta upravo zaposlenima, dok zaposleni istovremeno otkrivaju da međusobno osim interesovanja za IT imaju još toga zajedničkog. Ovaj trend postaje sve učestalija praksa i na srpskom tržištu, pa smo i među ovdašnjim kompanija potražili adekvatne primere.

Tu nastupaju Endava Engagers – grupa entuzijasta koji organizuju različite hobi klubove, interne događaje i humanitarne akcije u okviru kompanije Endava, u kojima mogu da učestvuju svi zaposleni koje određena tema zanima. Ovaj projekat o kome ćeš saznati dalje u tekstu, zauzeo je visoko drugo mesto među najuspešnijim od 51 prijavljene HR priče.

Pojedinac kao deo slagalice

Kako Endava Engagersi već imaju fin staž iza sebe, i vremenom su se prilagođavali okolnostima i željama zaposlenih, razgovarali smo sa njima kako izgleda organizacija ovakvog engagement-a zaposlenih, šta su izazovi i najvažnije, koji efekat ovakve inicijative imaju na ljude i organizaciju.

Suština ovakvog pristupa je zapravo da sve kreće od pojedinca. On ili ona su ti koji osluškuju lična i interesovanja kolega, i u neformalnim razgovorima sa njima dobijaju predloge za poboljšanja postojećih aktivnosti ili predloge za potpuno nove. Zato Engagersi za sebe vole da kažu da su oči i uši kompanije.

"U kompanijama sa nekoliko stotina zaposlenih, jasno je da postoji veliki broj hobija i interesovanja, a u našoj kulturi je da se podrži pojedinac, njegova interesovanja podele i u njih uključe druge kolege", objašnjava nam Jelena Beličević, Communications Business Partner u Endavi.

Kako sami kažu prioritet im je da i u poslovnom okruženju pruže zaposlenima priliku da iskažu ono oko čega su strastveni, kao i da im pomognu da nađu istomišljenike u kompaniji.

Kakva je uloga zaposlenih?

Ako se plašiš da za učešće u ovakvom konceptu moraš imati posebna znanja, veštine ili prethodno iskustvo - ne brini, jer nije potrebno.

Bilo ko može da kreira i realizuje događaje i inicijative za svoje kolege u saradnji sa timovima zaduženim za ovaj deo posla, u zajedničkoj misiji da sve kolege učine ispunjenima i srećnima na radnom mestu.

Sa ovim programom prve korake u ovoj kompaniji napravili su još 2015. godine. Engagers inicijativa javila se zapravo, kao podrška procesu integracije Endave i PS Tech-a, kao način da se na neposrednjiji i neformalniji način prepoznaju potrebe ljudi u tranzicionom periodu i da se na njih odgovori kroz saradnju zaposlenih, kao tvoraca i realizatora inicijativa.

Od početnih aktivosti kao što su bili uređenje kancelarija, filmsko veče, fruit ili family day, danas u njih ubrajaju i časove orijentalnog plesa i španskog jezika koje drži Tamara, Senior AM inženjer, joga, sa Jelenom, Senior UX dizajnekom u ulozi instruktorke, Board games night pedvođen Zoranom koji je istovremeno na poziciji Senior Tester-a. Od grupnih inicijativa, u kojima učestvuju svi Engagersi ravnopravno tu su redovni mesečni kvizovi znanja, dečiji likovni konkursi, Endava runners, kajaking, humanitarne akcije i još mnogo toga.

Pokreni "nešto svoje"

U kompaniji čak postoje i oni koji su svoje hobije pretvorili u biznis, zbog čega je kreiran interni projekat “Mali proizvođači supported by Endava“ sa namerom da ih podrže da prerastu u biznise o kojima se priča.

"Mi smo se iznenadili kada smo shvatili da veliki broj naših kolega, pored redovnog posla uspeva da se bavi svojim biznisom. Kod nekih je reč o porodičnim manufaktrama kao što su proizvožači meda, rakije, zimnice, dok pojedinci imaju već ozbiljne male biznise sa razvijenim brendingom, distribucijom, marketingom. U svaki od njih je uložen zaista veliki trud koji je kompanija prepoznala i rado podržala." - kaže nam Ana Bogdanović, tester engineer i jedan od malih proizvođača u Endavi.  

Ova inicijativa trenutno okuplja 11 malih proizvođača, poput "Spajsoje soseva", "Poonsa prirodne kozmetike",  proizvoda od drveta "Dar od malena" , "Laffela keksića", proizvođača meda "Medarija" i mnogih drugih. Njihovi proizvodi su deo su paketa koje poklanjaju tokom engagement aktivnosti, dok su neki od njih jedni od najvećih Endavinih dobavljača, budući da su njihovi artikli postali zaštitno obeležnje gift paketa koji se dele na eksternim događajima. Do sada su Engageri za njih - male proizvođače organizovali i jedan interni prodajni sajam!

"Ono što nas uvek obraduje je što vidimo da sa novim zaposlenima broj ideja i aktivnosti neprestano raste! Ova dešavanja uvek privuku one koji su zainteresovani za određenu temu, ali je nama posebno drago kada neko razvije novi hobi upravo u Endavi" - ističe Jelena.

Hibridni hobi

Kao i svuda i u svemu ne ide ipak, ni ovde uvek sve po planu. Izazova uvek ima, a pandemija korona virusa ostavila je poseban trag budući da je remote režim rada očekivano smanjio nivo engagamenta među zaposlenima.

U Endavi kažu da su tokom pandemije, kao i mnoge druge kompanije, imali situaciju da zaposleni ne osećaju istu povezanost sa kompanijom kao što je bio slučaj pre pandemije. Engagersi su međutim, prešli na hibridni model, a njihova posvećenost je opstala i tokom pandemije, kada su veliki broj svojih aktivnosti prebacili online i pojačanom interakcijom na interim kanalima i osluškivanjem zaposlenih održali povezanost sa kolegama i nastavak komunikacije i podrške.

Rezultat je da su samo od početka 2021. imali 1000+ učesnika Engagers aktivnosti i više od 20 online i offline događaja.

Benefiti i za zaposlene i organizaciju

Na kraju, zašto podsticati zaposlene da kreiraju bolje okruženje jedni za druge, podstičući više zajedničkih aktivnosti?

U okruženju koje neguje otvorenost za nove ideje i nova saznanja, neminovan je i progres.

O benefitima i pozitivnom uticaju Engagersa za zaposlene, u Endavi najpre ističu: osećaj pripadnosti, povezivanje sa kolegama kroz zabavne aktivnosti i druženja, work-life balans i što nikako ne treba zaboraviti - podršku u onboarding-u novih kolega.

Srećni zaposleni su i produktivniji zaposleni, a dobra atmosfera i zadovoljni ljudi dobra su i komparativna prednost za kompaniju na tržištu.

Negujući ovakav koncept engagamenta zaposlenih, kompanije dodatno osnažuju kompanijsku kulturu i brže i lakše upoznavanje sa njom, podstiču bolju međusobnu saradnju, a možda i što je najvažnije stvaraju magiju unutar kompanije - bez angažovanja spoljnih saradnika.

Da li si do sada učestvovao u nekom sličnom projektu? Ili bi želeo da se oprobaš kao inicijator neke fantastične inicijative koja će usrećiti tebe i tvoje kolege? Dok razmišljaš o mogućim idejama, pogledaj profil kompanije Endava na Joberty platformi, kao i trenutno otvorene pozicije koje nude. Ko zna, možda se baš u tebi krije novi Engagers.

Tagovi

Endava

Koristeći najnovije tehnologije, zajedno osmišljavamo I isporučujemo inovativna rešenja koja pomažu našim klijentima u procesu stalne digitalne transformacije poslovnih procesa.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.