Kako napisati dobar oglas za posao?

HR 20. jul 2021

Kreiranje dobro napisanog oglasa za posao je mnogo više od precizno definisane pozicije koja je potrebna vašoj kompaniji. Ono često podrazumeva i širenje svesti o kompaniji, kao i dobar odabir platforme za plasiranje oglasa. Iako oglasi dolaze u različitim formama i usmereni su na traženje različitih kadrova, svaki od njih ima uvek isti cilj – pronaći što kvalitetnijeg kandidata ili više njih.

Imajući ovo u vidu podelićemo sa vama neke od saveta kako možete na najbolji način kreirati svoj oglas za posao, predstaviti svoju kompaniju budućim članovima tima i kako vam mi u tome možemo pomoći.

Šta bi svaki dobro napisan oglas trebalo da ima?

1.Jasno definisan naziv pozicije

Naziv pozicije uvek treba da bude jasan, relevantan i najbolji odraz opisa same pozicije. Ukoliko iz nekog razloga to nije moguće, potrudite se da već u samom uvodu ukratko kandidatima približite o kakvoj je poziciji reč. Osim jasno definisanog naziva, potrebno je definisati senioritet, oblast rada, lokaciju i poznavanje kojih tehnologija je važno za određenu poziciju. Joberty u svojim Premium i Standard oglasima pruža mogućnost za jasno isticanje ovih detalja.

2. Neophodni elementi oglasa

Struktura oglasa je takođe nešto na šta je potrebno obratiti pažnju. Potrebno je da oglas bude pregledan, lak za čitanje i da najbitnije informacije budu dodatno istaknute. Za početak, podelite tekst oglasa na nekoliko ključnih elemenata:

• Kratak uvod o poziciji koji prati detaljan i jasan opis pozicije – koristite bulete radi preglednosti
• Koje iskustvo je kandidat neophodno da poseduje
• Šta je to što biste posebno cenili da kandidat ima
• Napravite razliku između veština koje su sasvim neophodne, gde je potrebno značajno iskustvo i onih gde je potrebno samo poznavanje
• Koje benefite kao kompanija nudite
• Budite transparentni - kako biste izbegli situaciju da na razgovoru kandidati budu iznenađeni određenim zahtevima ili onim što vi od njih očekujete
• I za kraj istaknite ono po čemu ste autentični i zašto bi neko trebao da se priključi baš vašem timu

Naravno, ovo su samo predlozi, na vama je da obaberete formu i odlučite kako će vaš oglas izgledati. Tekst oglasa bi u svakom slučaju trebalo da bude odgovor na sve gore navedene segmente.

3. Više o vama

Na kraju svakog oglasa na Joberty-u, kandidatima je omogućeno da klikom na „Istraži kompaniju“ saznaju više detalja o kompaniji. O načinu na koji maksimalno možete iskoristiti ovu sekciju ćemo pričati nešto kasnije.

Nije na odmet pomenuti i sledeće interesantno istraživanje koje smo pronašli. Istraživanje je sprovedeno od strane „What Workers Want“ i pokazalo je da:

  • 80% kandidata želi da u oglasu vidi detaljnu opisanu poziciju
  • 65% kandidata želi da već u oglasu bude upoznato sa zaduženjima za određenu rolu
  • 61% želi da ima uvid u benefite koje kompanija nudi i naravno platu

Šta treba da izbegnete?

Ovo je kratka, ali značajna lista koja vam takođe može biti od pomoći prilikom sastavljanja teksta. Evo šta je potrebno da izbegnete:

1.Ne počinjite sa pisanjem teksta oglasa i plasiranjem dok tačno ne definišete sve zahteve za tu poziciju u okviru tima.

Izmene u već objavljenom oglasu mogu lako da se naprave, ali ako je neko jednom bio na vašem oglasu i nije pokazao interesovanje, postoji mogućnost da se neće vratiti ponovo na vaš oglas, pa samim tim neće ni primetiti određenu izmenu.

2. Nedovoljno jasan naziv pozicije ili takav da nije ni dovoljno pretraživ na internetu.

Ukoliko je naziv vaše pozicije „Developer“ nije na odmet u naslov dodati i najznačajniju tehnologiju koja bi se koristila u radu ili koja je oblast rada, kako bi se ta pozicija dodatno istakla.

3. Previše kratak ili previše dugačak tekst oglasa.

Budite odmereni kada je o ovome reč. Preporučuje se da oglas za posao ima oko 600 reči.

4. Tekst oglasa koji ne sadrži baš nikakvu infomacije o kompaniji ili projektu na kom se radi.

5. Prevelika očekivanja – npr. potrebno iskustvo od 5 godina sa tehnologijom koja postoji tek 3 godine.

Ostavite jedinstven pečat!

Naša preporuka je da oglas za posao treba da sadrži i „ono nešto“ što vašu kompaniju već kroz par rečenica može dodatno da približi kandidatima, pa čak i da bude okidač za prijavu. Taj segment oglasa možete posvetiti vašem timu, određenom projektu, pa čak i vrednostima koje kao kompanija negujete ili kulturi koja je odraz vašeg poslovanja. „Iskočiti“ iz šablona je u ovom slučaju sasvim opravdano i može biti samo dodatni plus.

Ovo su neki od primera dobro napisanih oglasa za posao na Joberty-u:

Nakon što napišete oglas za posao vreme je za odabir kanala za objavu.

Kako vam Joberty može pomoći u pronalasku idealnih kandidata?

Na Joberty-u možete oglasiti svoje aktuelne pozicije i to kroz tri vrste oglasa: Premium, Standard i Besplatne oglase.

Premium i Standard oglasi imaju viši prioritet na Job Boardu u odnosu na Besplatne oglase i podrazumevaju i promociju kroz naše društvene mreže (LinkedIn, Facebook i Instagram), posebno osmišljene i precizno targetirane kampanje kako bismo došli do što većeg broja pravih kandidata.

Oglase možete postaviti na dva načina:

  1. Pristupom stranici Objava oglasa i poručivanjem određenog oglasa.
  2. Pristupanjem vašem kompanijskom profilu imate opciju da i samostalno postavite oglase za posao.

Zašto (ponekad) samo tekst oglasa nije dovoljan?

Ukoliko vaš oglas za posao zainteresuje kandidata velika je verovatnoća da će on želeti da sazna više o vama pre nego se odluči na prijavljivanje. U tom istraživanju pored zvaničnog sajta kompanije, kandidati posežu i za informacijama sa platformi poput Joberty-a. Zato je važno da kao kompanija pre svega budete prisutni na Joberty-u i aktivno utičete na prezentaciju vaše kompanije.

Na Joberty-u su dostupne dve vrste kompanijskih profila: Besplatni i Premium profili. Za razliku od Besplatnog kompanijskog profila koji pruža samo osnovne informacije o kompaniji, Premium (Employer Branding) profil ostavlja mnogo više opcija za predstavljanje vaše kompanije. Što je profil potpuniji sa informacijama samim tim kompanija kao takva postaje “bliža” potencijalnim kandidatima, pa je i veća verovatnoća da će kandidati aplicirati na oglašene pozicije.

Ne zaboravite da je vaš sledeći oglas za posao jedna od važnijih interakcija sa potencijalno novim članom tima. Da li ste spremni da ostavite dobar utisak na kandidate?

Radujemo se vašem novom oglasu!

Tagovi

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.