Najbolje prakse u izgradnji Employer Branding profila

Employer Branding 7. jun 2022

Employer branding je danas nužna aktivnost svake tech kompanije. Zapravo, tek pre nekoliko godina su kompanije u Srbiji počele da zapošljavaju employer branding stručnjake, međutim, ti stučnjaci su u kratkom vremenu prepoznati kao ključni saradnici u strateškom pozicioniranju kompanije kao poslodavca.
Employer branding kompanije pomaže u rešavanju nekih od najvećih izazova povezanih sa zapošljavanjem koji dugoročno utiču na uspeh kompanije. U ovom članku donosimo vam vodič o izgradnji employer branding profila - kako na internim stranicama kompanije, tako i na Joberty platformi.

Zašto kompanije ulažu u employer branding?

Na konkurentnom tržištu rada, kompanije se trude da se sa employer branding tehnikama pozicioniraju kao poslodavci - predstavljaju svoje vrednosti, misiju i viziju i način rada u kompaniji. Time žele da privuku kandidate koji su dobar culture fit, a ne bilo koga - jer će se takvi zaposleni bolje uklopiti u postojeće timove i duže zadržati u firmi.
Kroz employer branding, kandidati dobijaju uvid u to odgovara li im zaista kompanija u koju se prijavljuju za posao - kao i to da li se po vrednostima i načinu rada uklapaju u kompaniju.

Zašto je bitno imati dobar employer branding profil?

Do kvalitetnih zaposlenih nije jednostavno doći.

Današnje tržište rada u Srbiji je konkurentno i možda ga najbolje opisuje termin candidate-driven market. Ovaj izraz zapravo znači da su kandidati ti koji na tržištu rada biraju poslodavce i to mnogo češće nego obrnuto.
Iz tog razloga, kompanije ulažu u employer branding kako bi privukle što veći broj kvalitetnih kandidata na otvorene pozicije i izgradile kvalitetne talent pool-ove.

Kandidati dobro istražuju

Istraživanje pokazuje da čak 75% kandidata istražuje poslodavce i kulturu kompanije pre nego što se prijave za posao. Kandidati žele da budu informisani o tome šta mogu da očekuju od poslodavca, a zadatak employer branding-a je upravo da im pruži te informacije.
Na taj način se zapravo filtriraju kandidati koji jesu culture fit za kompaniju od onih koji nisu.

Zajednica developera je mala

Zajednica developera u Srbiji je relativno mala - i baš zato kompanije trebaju da porade na svojoj reputaciji da se dobro pozicioniraju i profilišu u odnosu na druge kompanije. Time povećavaju šansu za veći broj kvalitetnih prijava na otvorene pozicije.

Koji sadržaj treba da se nađe na EB profilu?

Bilo da se radi o employer branding profilu na web stranicama kompanije ili na Joberty-u, deo employer branding strategije treba da bude da se ističe ono što vam je u kompaniji važno. Na primer, ukoliko vam  je važna kompanijska kultura i znate da vam je to jača strana, a ujedno i tražite ljude kojima su dobri odnosi u timu važni i vrednosti koje kompanija promoviše - onda treba na početku profila da se piše upravo o tome. Dakle - pišite o onome čime se ponosite, a mi vam predlažemo sledeće teme:

Predstavljanje tima

Marketinška istraživanja pokazuju kako slike ljudi i ljudskih lica na web stranicama imaju pozitivan efekat na poverenje prema kompaniji i izazivaju emotivnu reakciju. Ukratko, koristite slike ljudi - i to pravih zaposlenih, a ne stock images.
Tim bi trebalo predstaviti i rečima, takođe predstavite i team-leadere najbitnijih sektora koji mogu ukratko da kažu nešto više o svom iskustvu rada u kompaniji i pojedinačnom timu.

Informacije o benefitima

Na employer branding profilu kompanije bilo bi dobro da se navedu i benefiti koje kompanija nudi - poput rada od kuće, raznih wellness benefita ili pogodnosti za roditelje s malom decom.

Kultura kompanije

Kompanije se najčešće odlučuju da predstave kulturu kompanije kroz slike i to je dobra ideja. Slike trebaju pratiti izjave zaposlenih kompanije gde mogu da se istaknu bitne vrednosti rada u kompaniji poput work-life balansa, radne atmosfere, ili asertivna komunikacija u timu i sa menadžmentom kompanije.

Projekti

Developeri obično vole da znaju na kakvim će projektima da rade. Radi li se u kompaniji na sopstvenom SaaS proizvodu ili na nekim drugim dugoročnim projektima? O kojoj industriji se radi? Ima li prilika za inovativnost i koliki je uticaj pojedinaca? Kolika je fleksibilnost u radu na projektima?
Sve su to pitanja na koja možete odgovoriti na svom employer branding profilu.

Tehnologije u kojima se radi

Tehnologije koje se koriste su signal kandidatima o tome koliko je tech-stack kompanije inovativan i savremen, koliko mogu da nauče, i na kraju krajeva - koliko će im na poslu biti zabavno!

Prilike za rast i razvoj

Ljudi žele da uče i da se razvijaju na poslu pa često procenjuju kompaniju kao poslodavca na osnovu prilika za lično usavršavanje.
Zbog toga na employer branding profilu treba da pokažete na koji način podržavate razvoj zaposlenih. Šta se sve nalazi u vašem programu edukacije? Imate li interne radionice o prenosu znanja ili program mentorstva? Koje poznate konferencije ili kurseve vaši zaposleni mogu da očekuju u kompaniji? Koji je godišnji budžet za edukaciju po zaposlenom?

Najbolje prakse: EB profil se gradi iznutra - neka bude dobra refleksija onoga što praktikujete u kompaniji

Postoji nekoliko dobrih praksi koje treba pratiti u izgradnji employer branding profila. Pre svega trudite se da se predstavite iskreno i da jasno komunicirate vrednosti koje su vam bitne u kompaniji.
Obratite pažnju na ove stvari:

Najbitnije informacije

Kroz vaš employer branding profil istaknite najbitnije informacije za kandidate. Ne, to ne uključuje godinu osnivanja niti marketinški upakovanu misiju i viziju, već na primer informaciju o tome kome se kandidati mogu javiti za više pitanja. Linkove na LinkedIn profile regrutera ili drugih HR-ovaca, mail adrese, itd.

Ne prikazujte se kao da ste savršeni niti preterano cool

Kandidati danas lako prepoznaju overselling kod kompanija koje im obećavaju previše. Činjenica je da na svakom poslu dolazi do izazova i kandidati su toga svesni. Kompanije bi na employer branding profilima trebale da napišu kako se timovi i zaposleni nose s izazovima umesto što se trude da se prikažu kao savršene.
Osim toga, ukoliko želite da privučete developere i druge tech stručnjake, “oladite” s emotikonima i preteranim entuzijazmom. To ih može samo odbiti.

Koristite što više slika

Uključite slike pojedinaca i timova, a ako imate video - još bolje! On u kratkom vremenskom periodu može kandidatima da pruži mnogo informacija o kulturi kompanije i ljudima sa kojima bi mogli da rade. Kao što kažu - slika vredi hiljadu reči.

Budite koncizni

Trudite se da ciljate u metu i bez okolišanja. Kandidati ne žele da traže informacije u moru teksta, a i sami znate koliko programeri ne vole dugačke mail-ove da čitaju. Zato, važne informacije jasno istaknite.

Iskoristite društvene mreže

Ukoliko imate razvijen employee advocacy program i vaši zaposleni na društvenim mrežama dele objave vezane za kompaniju, možete na web stranicu karijera uvrstiti i isečak sa izjavama sa društvenih mreža.

Timski blog

Timski blog je dobra ideja ukoliko želite da pružite priliku kandidatima da bolje upoznaju neke članove tima i situacije sa kojima se susreću na poslu. Takođe, ovo je i prilika da angažujete postojeće zaposlene i pokažete im koliko su vam bitni.

Istaknite se u odnosu na konkurenciju

Poznato je da veliki broj IT kompanija u Srbiji radi za klijenta koji je naručilac posla i da je malo onih koji razvijaju svoj proizvod. Ako ste jedna od tih kompanija, obavezno navedite ovu informaciju. Ukoliko imate benefit koji pravi razliku u odnosu na konkurenciju - onda i to spomenite. Sve što vas razlikuje od drugih, privućiće dodatnu pažnju kod kandidata.

Primeri dobre prakse

I za kraj - možda je delovalo kao previše informacija, ali budite bez brige jer delimo sa vama primere odličnih Employer Brending profila. Pogledajte HTEC, Vicert, OSM ili Interventure čiji su profili po našem mišljenju za svaku pohvalu - Bravo! A vi, pravac na Joberty i bez brige naš tim je tu da vam pomogne u izgradnji vašeg Employer branding profila jer - It's our job to do it!

Tagovi

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.