Joberty 2.0 – Naša priča

9. nov. 2022

Mali tim ljudi sačinjen od tri Software Developer-a, jednog Product Manager-a i jednog QA  je u junu 2019. godine napravio Joberty koji smo poznavali do pre 2 dana. Ovde ćemo vam ispričati našu priču i kako smo došli do Joberty 2.0.

Kako je sve počelo objašnjava nam Nikola Mijailović, CEO i Co-founder i pokretač ideje o nastanku Joberty platforme:

„Dugo sam radio u HR industriji i vremenom sam uočio problem HR-ova pri zatvaranju Tech pozicija a ujedno i prepoznao potrebu programera za informacijama iz prve ruke o IT kompanijama u Srbiji. Trend u kojem su kandidati bili ti koji su aktivno tražili poslodavca je bio zamenjen novim talasom promena gde su kompanije postale one koje su se utrkivale kod kandidata, a to je prvo postalo primetno u IT industriji. Tu sam video našu priliku i odlučio da iskoristimo taj window of opportunity za lansiranje proizvoda. Za izgradnju MVP-a proizvoda zadužen je bio dev tim koji je po mojim smernicama napravio prvu verziju proizvoda za manje od 6 meseci.“

Dušica Lukić, Product Manager i co-founder ističe da su u procesu izrade proizvoda bili vođeni određenim hipotezama, koje su svojim proizvodom u Srbiji i potvrdili.

„Pretpostavili smo da korisnici imaju potrebu za informacijama o tome kako je raditi u nekoj IT kompaniji i da je to informacija koju ti može pružiti samo onaj koji radi ili je radio u toj kompaniji. Takve informacije su veoma važan faktor u donošenju odluke o daljem uključivanju u proces selekcije sa poslodavcem. U Srbiji smo krenuli sa 3 vrste utisaka: generalni komentar o kompaniji, informacija o plati i benefitima i intervju proces.“

Šta se dalje dešava, priča nam Nikola:

„Nakon Srbije, u septembru 2021. odlučili smo da pokrenemo operacije na tržištu Hrvatske. Hrvatska je tržište koje je slično našem i verovali smo da će proizvod i tamo doživeti veliki uspeh. Međutim, u Hrvatsku izlazimo sa proizvodom koji ima čak 7 vrsta utisaka i pokušavamo da potvrdimo hipotezu da programeri ne žele samo pozitivne ili negativne informacije o kompaniji, već informacije o tome kako je raditi tamo, odnosno kakva je kultura, tim, projekti, u kojim tehnologijama se radi kao i koje su prilike za lični razvoj kroz posao.“

Dušica se nadovezuje i potvrđuje da je ova hipoteza validirana u Hrvatskoj, ali da se korisnicima nije sviđala ideja o postojanju 7 vrsta utisaka - činilo se da ih je ipak previše. Zato tim osnivača donosi odluku o trećoj verziji proizvoda koja bi bila optimalno rešenje.

Slavko Šaponjić, CTO i co-founder: „Na tržište Bugarske, Rumunije, Makedonije i Slovenije u toku 2022. godine startovali smo verziju proizvoda sa 5 tipova utisaka koji su objedinjavali ove faktore i uvrstili smo među tih 5 i novi tip utiska – purpose, odnosno potrebu za smislom onoga što radimo. Nakon validacije naših inicijalnih pretpostavki odlučili smo da to postane naš proizvod na svim tržištima.“

Zašto menjati ono što dobro radi?

Dušica: „Dugo smo razmišljali o tome. Činjenica je da je proizvod u Srbiji ušao u fazu product market fit još pre godinu dana i da smo mogli da se rukovodimo principom milking cow što je očekivano od proizvoda u ovoj fazi. Međutim, ovakva očekivanja su već zastarela i sa brzinom promena koje se dešavaju oko nas prosto shvatili smo da su i naše promene neminovne. Takođe, želeli smo da ponudimo Srbiji najbolje od najboljeg. Proizvod koji smo imali je već 3 godine bio na tržištu i nismo želeli da korisnicima u Srbiji uskratimo mogućnost korišćenja najbolje verzije Joberty-a koju možemo da ponudimo. Upravo ova verzija jasno govori kompanijama u kojim oblastima treba da se poprave, i u isto vreme veliča velike napore kompanija u domenu employer branding-a. Na kraju, nismo želeli da odluka o product upgrade-u u Srbiji bude vođena emocijama, te smo prvo naše pretpostavke validirali u regionu uz saradnju sa najboljim ljudima i najvećim ekspertima u svojoj oblasti i doneli odluku da krenemo napred.

Naša logika razvoja proizvoda je takva da sa svakim novim tržištem potvrđujemo nove hipoteze i da je u svaki product upgrade satkano dotadašnje stečeno znanje i iskustvo iz celog regiona. Iako se čini da je SEE region sličan nama, mi se svim silama trudimo da ne donosimo zaključke napamet.“

Slavko Šaponjić dodaje da je „proizvod napravljen tako da može da podrži svaku izmenu, a opet je dovoljno fleksibilan za prilagođavanje na pojedinačnim tržištima. U momentu kada smo se odlučili za eksponencijalni rast bilo je jasno da i proizvod mora da podrži te poslovne odluke i da ide u korak sa našim ambicijama.“

Nebojsa Aradski, Tech Lead i co-founder komentariše potrebu za redesign-om. „Prethodni dizajn je bio u skladu sa našim principom Clean & Simple ali činjenica je da smo tokom vremena dodali mnogo funkcionalnosti i da dizajn nije bio uvek konzistentan. Dodatno, mobile responsive je zahtevao unapređenja koja smo sa novim dizajnom adresirali.“

Mnogo je rada i truda uloženo u verziju Joberty-a 2.0 i nadamo se da će naši korisnici to prepoznati. IT tržište se menja, a naš proizvod adaptira promenama i novim trendovima. Nastavljamo da gradimo još transparentniju IT zajednicu. Misija ostaje ista, a naša odgovornost sada je još veća.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.