Inovacije u tech recruitmentu – da li su nam potrebne?

HR 22. feb. 2022

Prema izveštaju CodinGame-a skoro 50% regrutera ima poteškoće pri pronalasku kandidata koji ispunjavaju neophodne uslove. Koje su to poteškoće i da li nam treba novi pristup?

Da IT firme imaju izazove pri pronalasku nove radne snage nije nikakva novost.

Druga stvar koja otežava situaciju jeste što skoro polovinu radne snage čine pasivni kandidati, koji su već zaposleni negde – nisu u aktivnoj potrazi za poslom.

Kako se sa tim izazovima nosi jedna od najjačih IT kompanija na našem tržištu – Levi9?

Nakon gotovo 17 godina poslovanja u Srbiji i blizu 700 zaposlenih, stalno su radili na usavršavanju svojih procesa selekcije, ali i na privlačenju kandidata koji se uklapaju u njihovu kulturu. Zajedno sa njima smo pripremili članak koji prikazuje recruitment kampanje u malo drugačijem svetlu.

Kako developeri vide probleme u regrutaciji?

Problemi sa kojima se HR-ovi susreću prilikom regrutovanja u IT su već opšte poznati:

  • Pronalažnje kandidata koji su dovoljno kvalifikovani za posao
  • Developeri “beže” sa standardnih kanala za zapošljavanje
  • Isticanje u moru kompanija kao poželjna kompanija za rad

Kako to izgleda iz developerske perspektive?

Standardni kanali za komunikaciju su preopterećeni

Kao što je i regruterima teško da istaknu svoju kompaniju u moru employer branding i recruitment kampanja, tako je i developerima teško da u moru kampanja isprate šta je od sadržaja zaista korisno, a šta je čista promocija.

Imam utisak da su društvene mreže postale zatrpane neozbiljnim firmama koje pokušavaju da dođu do kvalitetnih kandidata. - Marko Nikolić, software developer

Društvene mreže su jedan od kanala koji je preopterećen, što je proizvelo kontra efekat – umesto da privuče kandidate, napravite previše agresvinu kampanju – odbićete kandidate.

Razne ponude stižu sa svih strana – lako ih je ignorisati

Prema istraživanju CodinGame-a, više od 35% ispitanih regrutera planira da zaposli preko 50 developera u 2022. godini. Planovi u Levi9 su još intenzivniji - do kraja ove godine planiraju da zaposle više od 200 IT profesionalaca za razvojne centre u Srbiji.

Iako početnika ima dosta, najviše se traže developeri koji imaju određeno iskustvo.

Samim tim dolazi do masovnog kontaktiranja developera koji imaju bilo kakvo iskustvo na LinkedIn-u. To je problem koji već neko vreme traje i samim tim odbija developere da se aktivno uključe i uopšte razmatraju ponude koje dobijaju putem LinkedIn-a.

Naravno, to ne znači da su ponude koje stižu putem LinkedIn-a uvek loše – samo je toliko opterećujuće da ih više ni ne gledaju.

Ako uzmemo u obzir programera sa 2+ godina iskustva, njegov chat postaje zatrpan ponudama koje izgledaju primamljivo, ali se ispostave ništa slično onome što je prezentovano. Zbog toga odustaju od filtriranja dobrih od loših ponuda i počinju da zanemaruju društvene mreže u potpunosti kao izvor mogućeg zaposlenja. - Marko Nikolić, software developer
Developeri, prosto, nemaju potrebu da budu na društvenim mrežama zbog promene posla. Da bih aktivno tražio posao mora da postoji snažna motivacija za tim, ili da čujem da je nešto od faktora koji su meni važni - kao što su plata, kolege, projekat, mogućnosti za napredak - u drugoj kompaniji bolji. I tu najviše verujem ljudima iz branše. - Filip Stanković, software developer

Da li LinkedIn postaje samo još jedna mreža poput Tvitera?

Kao i sve, LinkedIn može da bude izvor korisnih informacija i kanal za edukaciju, promociju svojih sposobnosti i akviziranje novih klijenata i zaposlenih.

Druga strana LinkedIn-a jer često ona gde se piše o svojim uspesima i razmišljanjima koji nemaju mnogo veću vrednost od proste samopromocije – što samo po sebi nije loše, ali takođe i odbija veliki broj ljudi.

Mislim da je  traženje adekvatinih kandidata na platformama poput LinkedIna postao jako nezahvalan posao iz prostog razloga što je danas LinkedIn postao samo još jedna društvena mreža nalik Tviteru, gde je većinska razlika to što postoji prikaz radne istorije korisnika, njegovih skillova i to što kačimo CV. - Jovan Zejnula, software developer

Koja su rešenja?

Razmatrajući sve probleme i publiku kojoj žele da se obrate, ekipa iz Levi9 je odlučila da vrednosti svoje kompanije  iskomunicira na nestandardan način i da tom inovativnom akcijom privuče pažnju developera.

Da bi to postigli, morali su:

  1. Da dobro sagledaju koji su im kanali dostupni – i koji od njih nisu prezasićeni.
  2. Da rade na employer brendingu i kompanijskoj kulturi – nije dovoljno samo privući kandidate, treba ih i zadržati.

To ih je dovelo do nove, potpuno inovativne kampanje na našim prostorima koju su osmislili zajedno sa agencijom Storyline i ekipom iz Burger House Bros.

Koje su pristupe primenili prilikom kreiranja same kampanje?

#1 Pronašli su inovativni kanal za komunikaciju

Imajući u vidu sve navedeno iznad, odlučili su da im zasićenje kanala ne bude prepreka, već – prilika za inovativnost i kreativnost.

Činjenica je da IT industrija ima svoje specifičnosti koje često otežavaju posao onima koji se bave eksternim komunikacijama i, isto tako, otvaraju razne mogućnosti za kreativnost u tom polju. - Tajana Paunović, employer branding associate

Kanal koji su odlučili da testiraju, ne da nije zasićen, već je potpuno nov za naše tržište – “stomak” programera.

Tako su došli do potpuno novog,“jestivog” oglasa za posao. Odlučili su da kreiraju hranu koja je namenjena posebno za developere, napravljena po developerskom ukusu.

Da bi zaista preneli pravu poruku, odlučili su da dizajn ambalaže sadrži QR kod koji vodi direktno na otvorene pozicije u kompaniji. Pored QR koda, postoji i inserter sa svim informacijama ukoliko je neko propustio poruku koja se nalazi na ambalaži.

#2 Uključili su svoje zaposlene u kreiranje kampanje

Da bi osigurali da kampanja bude usmerena baš na njihovu ciljnu publiku – u ceo proces su uključili svoje zaposlene. Developeri najbolje poznaju druge developere, zar ne?

Kako su developeri bili uključeni?

Pre svega su pozvali kolege da popune kratku anketu kako bi saznali šta najviše vole da jedu – izbor je pao na burgere.

Zatim su developeri zajedno sa ekipom iz Burger House Bros birali ukuse koji će se naći u burgeru i tako zajedno razvili prvi burger koji je namenjen IT zajednici.

Pored toga što su uključili svoje zaposlene u razvoj same kampanje, ovo se pokazalo kao i dobra teambuilding aktivnost.

Degustacija burgera je bila odlično iskustvo. Nekoliko ljudi me kontaktiralo da pitaju da li je kompanija u kojoj sam zaposlen ta koja je pokrenula ovu kampanju. Mislim da je ovo bio super potez. - Filip Filipović, software developer

Iako naizgled logičan korak – mali broj kompanija se okreće ka svojim zaposlenima za savete prilikom osmišljavanja recruitment kampanja.

Kompanije bi trebalo više da se okreću ka svojim zaposlenima za pomoć pri recruitment kampanjama jer su oni upravo ti koji su u jednom trenutku bili ciljna grupa upravo tih recruitment kampanja. - Marko Nikolić, software developer

#3 Držali su se svog brenda

Sama kampanja, naravno, ne bi bila smislena da se nije mislilo o poruci koju šalje o kompaniji Levi9.

Cela kampanja je osmišljena u skladu za brendom kompanije – burger sadrži 9 sastojaka, cena burgera je 999 dinara i nazvan je tako da predstavlja njihovu kompaniju u pravom svetlu IT zajednici – Hacker burger. Zapravo, i taj naziv je kokreiran - predložio ga je neko od Najnera tokom degustacije. Pravi hack!

Kao što je gore navedeno, brendirali su ambalažu tako da bude u skladu za njihovim brendom, ali i da skeniranjem samog QR koda developeri mogu da dođu do pravih informacija – otvorenih pozicija.

Prilikom pokretanja ovakvih, inovativnih, kampanja – bitno je ostati veran brendu koji ste gradili prethodnih godina da bi vas lako prepoznali i kada osvajate nove kanale komunikacije.

Naše glavno oružje na tržištu je naš brend, ono što jesmo i ono što želimo da budemo. Levi9 je među prvim kompanijama otvorila svoja vrata IT profesionalcima na tržištu Srbije i ono što smo iz ovog perioda naučili je da osluškujemo potrebe naših ljudi, da čuvamo naše ljude i za njih stvaramo inspirišuće okruženje za rad - Jelena Samardžija, Talent manager

#4 Mislili su i na sve ostale kanale komunikacije

Biranje inovativnih kanala ne znači i zanemarivanje drugih, standardnih kanala.

Znajući da će biti i drugih koji će biti zainteresovani da probaju Hacker burger, a da nisu deo IT zajednice – ambalaža sadrži i poziv za njih da preporuče Levi9 onima koji jesu.

Inovativnost je bitna, ali mora imati jaku osnovu

Ništa od ovoga ne bi bilo moguće da tu nisu bili neki od tradicionalnih pristupa koje je svakako neophodno uraditi pre nego što počnete inovativno da razmišljate.

Pre svega je neophodno da imate vrednosti koje developeri traže od kompanija:

  • Transparentnost pri poslovanju
  • Zadovoljni zaposleni, koji će i preporučiti firmu zbog uslova koje pruža
  • Prilike za profesionalni i lični razvoj
  • Kompetitivna plata
  • Fleksibilnost (hibridni način rada, fleksibilno radno vreme)
  • Izazovni projekti
Po mom mišljenju mnogo je bitnije biti odan onome što predstavljate nego ići uz dlaku potencijalnim kandidatima. Naravno, nemoguće je biti konkurentan prastarim metodama, ali ne treba ni preterivati. - Jovan Zejnula, software developer

Na kraju, developerima je uvek bitno da kao kompanija pružate vrednost – kanal kojim ćete doći do njih nije od najveće bitnosti, već sadržaj koji delite sa njima.

Hacker burger možeš probati do 14. marta ove godine, a ako slučajno propustiš tu akciju – uvek možeš pogledati aktuelne Levi9 oglase na Joberty platformi!

Tagovi

Levi9

Levi9 je servisna kompanija koja pruža usluge razvoja, implementacije, održavanja i testiranja softvera međunarodnim klijentima.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.