Dobar dizajn je mnogo više od proste estetike

Razvoj proizvoda 22. nov. 2022

Joberty 2.0 – priča o redizajnu

Joberty ekipu smo upoznali krajem prošle godine nakon što su dobili preporuke za naš rad sa nekoliko strana. U svojim ciljevima su bili vrlo jasni: Želeli su novi UI koji će biti moderan ali i dalje Clean & Simple – smernica kojom se odlučno vode. Pored toga, želeli su poboljšan UX za nekoliko ključnih funkcionalnosti i predloge dizajna za funkcionalnosti koje su tada još uvek bile na roadmap-i. Ali najvažnije od svega bilo je da Joberty odlično izgleda na svim veličinama ekrana i na svim uređajima.

Praviti novi vizuelni identitet za platformu koju koristi skoro cela IT zajednica u Srbiji za nas je značilo dokazati se i pobediti među najboljima. Iako imamo veliki broj projekata iza sebe, bio je to izazov posebne vrste - onaj tokom kojeg se osećaš da sve što znaš učiš ponovo iz početka.

Uloga Product Designer-a u oblikovanju jednog proizvoda

Mnogi će osporiti potrebu za učešćem Product Designer-a na putu nastanka jednog proizvoda, što i ne čudi, s obzirom na vrlo maglovita tumačenja ove role. Dodatno, uloga jednog Product Designer-a se znatno razlikuje u odnosu na strukturu tima, proizvoda na kojem radi i samog iskustva ili senioriteta. Još jedan bitan faktor je termin Product Designer za različite kompaniji ili timove nosi i različite odgovornosti.
Uopšteno govoreći, odgovornost Product Designer-a je da sve informacije koje dolaze iz perspektive biznis strategije i ciljeve korisnika prevede u dizajn koji teži da ispuni sva poslovna očekivanja. Kreiranje lepog interfejsa je jedan deo toga, dok veći deo posla zapravo zauzima stvaranje celog puta interakcije proizvoda i korisnika, uočavanje problema, rad na rešenjima i analiziranje i testiranje rešenja. Samim tim, dobri Product Designer-i kreiraju rešenja koja ne samo što izgledaju lepo, već su laka za korišćenje, intuitivna i prave taj stickiness momenat kod korisnika usled čega im se rado vraćaju.


Joberty tim jasno prepoznaje potrebe za Product Designer-om tokom procesa razvoja proizvoda. To znači da smo na projektu stvaranja novog Joberty look & feel-a zajedno radili product discovery, istraživali izvore inspiracije i na kraju zajedno odlučivali koje rešenje će biti finalno.

Uzajamno poštovanje između ljudi na projektu i jasno postavljeni ciljevi su nam omogućili da brzo pronađemo zajednički jezik, utvrdimo probleme i ponudimo rešenja u koja smo sigurni da će se pozitivno ostvariti za korisnike. Jedna od najbitnijih stvari dizajna je komunikacija, i to ne samo da olakšava znatno ceo proces, već je i neophodna da bi krajnji rezultat ispunio isplanirani cilj.

Dobri Product Designer-i nastaju zahvaljujući radu, mentoru, istraživanju i zajednici

S obzirom na nejasne granice gde počinje posao Product Designer-a a gde se završava, svakome ko se odluči na ovaj put neće biti nimalo lako. Posebno ukoliko želiš da budeš najbolji u onome što radiš. Koja je formula uspeha? Po našem mišljenju dobri Product Designer-i nastaju zahvaljujući:

  • Radu - Konstantan rad sa jasnim ciljevima gde su korisnici prvi na mestu. Neophodno je imati jasnu sliku šta dizajner postiže sa novim rešenjem, šta se unapređuje i uvek biti u mogućnosti da jasno opiše i objasni svoj dizajn. Ove stvari dolaze iskustvom gde je celokupan rad najveći faktor.
  • Mentoru - Tu je da ponudi iskustvo, savete, i uputi osobu da shvati svoj zadatak na najbolji mogući način. Ovim se znatno postiže efikasnost rada.
    Istraživanju - Resursa i odgovori na mnoga pitanja nikada nisu bili dostupniji u većem broju. Istraživanje nudi odgovore na mnoga pitanja, a jako je korisno u svim fazama dizajna. Ovo je krucijalan faktor koji utiče na jednog dizajnera da unapredi svoje veštine.
  • Zajednici - Super je osećati se kao deo nečega, međusobno deljenje iskustva, saveta, komunikacija oko dizajna i prostor da iskomuniciraš svoja mišljenja se za većinu dizajenera pokažu jako pozitivnim.

Proces nastanka dobrog product dizajna krije se u nekoliko ključnih koraka

Sada kada imamo projekat – Joberty 2.0, znamo ulogu Product Designer-a i šta čini dobrog Product Designer-a krećemo sa radom. Osnovni principi koje primenjujemo u radu su:

  1. Understand
  2. Prototype
  3. Build & Launch

Sasvim logično, svaki korak je uzročno posledičan prethodnom, pa tako ne možeš napraviti dobar dizajn bez prethodnog razumevanja problema koji rešava, ciljne grupe, potreba biznisa i ciljeva korisnika. Ali takođe za ispunjavanje ovih principa postoje različite metode koje se mogu prilagođavati, kombinovati ili pak potpuno zanemariti shodno konkretnom projektu na kom se radi i potrebama klijenata. Neke od metoda su:

  • Mood board
    Kolaž slika, fontova, interakcija, ikonica i svih detalja koji mogu pomoći za kreiranje look & feel kojem težimo sa našim dizajnom.
  • Service Design Blueprint
    Dijagram koji vizualizuje odnose između različitih servisnih komponenti. Ljudi, proizvodi, i procesi kroz koje ljudi prolaze pri korišćenju date usluge.
  • Information Architecture
    Dijagram koji pomaže da se organizuje sav sadržaj. Na primer stranice ili sekcije websajta i kako korisnik prelazi sa jedne sekcije na drugu.
  • Wireframes
    Skice za brzo testiranje više ideja.
  • Prototype
    Interaktivna verzija dizajna koja simulira kako bi konačan proizvod mogao da izgleda i samim tim pruža kvalitetniji feedback testnih korisnika.

Ovo su samo neki od metoda, a tokom rada na projektu 2.0 primetili smo da smo se brzo kretali kroz Understand fazu. Prvo, zato što jako dobro poznajemo ciljnu grupu Joberty-a a drugo zato što Joberty jako dobro poznaje potrebe ciljne grupe, njene afinitete i probleme.

Šta je to toliko bolje iz ugla UI/UX u Joberty 2.0 i koliko dobar UI/UX utiče na uspeh celog proizvoda?

Joberty 2.0 je jedna posebna priča koja novim tipovima utisaka pokreće revoluciju među employer review platformama i to ne samo kod nas već i u svetu. Ali sa stanovišta UI/UX bitni segmenti poboljšanja su:

  1. Unapređeni i osveženi interfejs kako bi se adaptirao stalno promenjljivim trendovima
  2. Redizajniranje elemenata sa ciljem unificiranja kompletnog sadržaja i omogućavanjem jasnije vizuelne hijerarhije
  3. Mobilna verzija sajta za mobilne uređaje koja je zahtevala posebnu pažnju. Sve u cilju da korisnici imaju bolje i lakše iskustvo u pronalaženju informacija.

Generalno, dobar UI/UX znatno utiče na iskustvo i zadovoljstvo korisnika, što se dalje odražava na sam uspeh proizvoda i celokupnog poslovanja. Prve impresije koje se dešavaju kod proizvoda su vezane za sam dizajn. Benefiti intuitivnog dizajna koji korisnicima nudi mogućnost da svoj proces izvedu na najlakši mogući način odražavaju se u srećnim korisnicima, koji su najbitniji za dalji uspeh. Na osnovu svih metrika, performansi, analiza i prethodnog istkustva, na dizajnerima je da ponude rešenja koja obuhvataju sve kompanijske i ciljeve korisnika.

Made Tight way

Made Tight je dizajn studio koji se raduje svakom klijentu i uspešnom projektu a posebno onda kada smo svi zajedno ponosni na finalno rešenje, kao što je to slučaj sa Joberty 2.0.

Kako mi zamišljamo naš studio je kolektiv istomišljenika koji žele da ponude najbolji product dizajn, kvalitetna website rešenja i brendiranje. Sastavljanje i održavanje dizajn tima nije lagan posao, a često za startup-ove i proizvode sa manjim timovima prestavljaju idealnu kombinaciju gde su za dizajn zaduženi eksterni partneri. Prednosti kao što su iskustvo, fleksibilnost, skaliranje i mogućnost da se iznese celo dizajn rešenje nude saradnju koja i omogućava dizajn studijima da taj model ima svetlu budućnost.

Made Tight ima par stvari koje doživljavamo kao temelj naše kompanije. Rad na super projektima iz različitih industrija, super okruženje i obostrano zadovoljnostvo zaposlenih i klijenata. To nije nešto što samo napišemo već stvari za koje sa aktivno zalažemo svakodnevno.

Tagovi

Made Tight

Made Tight je dizajn studio iz Beograda koji pruža usluge u domenu razvoja i dizajna proizvoda, izrade websajta i kreiranja brendinga.

Tvoja prijava je uspešno sačuvana!
Odlično! Da bi imao pristup kompletnom sadržaju bloga potrebno je da završiš proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspešna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup kompletnom sadržaju bloga.